امروز : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی تحت تأثیر کاهش ارزش دلار امریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و به ۱,۳۰۰ دلار در هر اونس خواهد رسید (مؤسسه مالی ای‌بی‌ان امرو)

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به 1300 دلار خواهد رسید

 

سایت طلا : موسسه مالی ای بی ان امرو در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا امسال تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و به 1300 دلار در هر اونس می رسد.

 

قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا به 1300 دلار خواهد رسید

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، قیمت جهانی طلا در هفته گذشته بیش از 2.5 درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد خود را در ماه های اخیر به ثبت رسانده است.

 

بر اساس این گزارش علی رغم کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته، موسسه مالی ای بی ان پیش بینی کرده است که قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و به سطح 1300 دلار در هر اونس می رسد.

 

تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست مارس به بیش از 78 درصد رسیده است. جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه ای بی ان در این باره گفت: انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره که موجب تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش قیمت طلا می شود، به زودی از بازار محو خواهد شد.

 

وی افزود: دلار آمریکا اکنون به اوج خود رسیده و افت احتمالی ارزش دلار طی ماه های آینده قیمت طلا را به 1300 دلار خواهد رساند. بعید به نظر می رسد که روند صعودی ارزش دلار آمریکا طی ماه های آینده ادامه یابد.

 

نگرانی ها نسبت به سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ تاثیر زیادی بر افت احتمالی ارزش دلار خواهد داشت.

کدخبر: 9710 تاریخ: 95/12/16 منبع: طلا