امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیش‌بینی می‌شود با ترمیم سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت، رشد اقتصاد جهانی در سال جاری میلادی به ۳/۵ درصد و در سال آینده به ۳/۶ درصد برسد، در حالی‌که این رقم در سال گذشته ۳/۱ درصد بوده است (صندوق بین‌المللی پول)

افزایش رشد اقتصاد جهان به ۳.۵ درصد در سال ۲۰۱۷

صندوق بین المللی پول اعلام کرد، با ترمیم سرمایه گذاری، تولید و تجارت، رشد اقتصادی جهانی در سال ۲۰۱۷ شتاب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یو اس ای تودی، صندوق بین المللی پول اعلام کرد، با ترمیم سرمایه گذاری، تولید و تجارت، رشد اقتصادی جهانی در سال 2017 شتاب خواهد گرفت.

انتظار می رود رشد اقتصاد جهانی امسال به 3.5 درصد و در سال آینده میلادی به 3.6 درصد برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته 3.1 درصد بوده است.

بر اساس بیانیه ای که صندوق بین المللی پول در آستانه نشست سالانه بهاره خود در هفته جاری منتشر کرده: «فعالیت قوی تر و احتمال تقاضای جهانی قوی تر، که با محدودیت ها در زمینه عرضه نفت همزمان شده، به ترمیم قیمت کالاها نسبت به اوایل سال 2016 کمک کرده است.»

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه ژانویه خود پیش بینی بدبینانه تری از رشد اقتصاد جهانی ارائه داده بود. صندوق در گزارش جدید خود با کاهش پیش بینی خود از رشد اقتصادی آمریکا و دیگر اقتصادهای توسعه یافته، گفته که رشد اقتصاد جهانی از 3.1 درصد در سال 2016 به 3.4 درصد در سال جاری خواهد رسید.

«افزایش قیمت کالاها موجب تقویت اقتصاد کشورهای صادر کننده کالا شده و به افزایش نرخ تورم جهانی و کاهش فشارهای کاهش تورمی کمک کرده است… بازارهای مالی با رشد همره بوده اند و انتظار می رود سیاست های حمایتی در چین و سیاست های توسعه مالی و مقررات زدایی در آمریکا در چین ادامه یابد. اگر اعتماد و احساس حاکم بر بازار قوی باقی بماند، رشد کوتاه مدت ممکن است غافلگیر کننده باشد.»

با این حال، صندوق خاطر نشان می سازد که «موانع ساختاری» نظیر رشد پایین بهره وری و نابرابری بالای درآمدی احتمالا همچنان پابرجا خواهد بود و ممکن است مانع از ترمیم قوی تر اقتصاد جهانی شود.

صندوق بین المللی پول، پیش بینی قبلی 2.3 درصدی اش برای اقتصاد آمریکا را دست نخورده حفظ کرده است. اقتصاد آمریکا سال گذشته رشدی 1.6 درصدی تجربه کرد.

کدخبر:7415 تاریخ:96/01/30 منبع:تسنیم