امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

پیروزی امانوئل ماکرون میانه‌رو در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه و کاهش نگرانی‌ها در مورد آینده اروپا موجب شد یورو به بالاترین رشد خود در شش ماه گذشته برسد (خبرگزاری فرانسه)

یورو به بیشترین رشد خود رسید

 

پیروزی امانوئل ماکرون میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش نگرانی ها در مورد آینده اروپا موجب شد یورو به بالاترین رشد خود در شش ماه گذشته برسد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یورو امروز به مرز ۱,۱۰۲۳ دلار رسید که بالاترین میزان از نوامبر گذشته تا کنون است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، نرخ برابری یورو در مقابل ارز ژاپن نیز به ۱۲۴,۵۹ ین رسید که بالاترین رقم در یک سال گذشته است.

انتخاب ماکرون به ریاست جمهوری فرانسه هرگونه خطر جدایی این کشور از اتحادیه اروپا را برطرف کرد اما به گفته کارشناسان هنوز نگرانی هایی در مورد توانای وی برای انجام اصلاحات اقتصادی از طریق مجمع ملی وجود دارد.

وی که تا سه سال پیش فردی ناشناخته بود اکنون قرار است به یکی از رهبران قدرتمند اروپا تبدیل شود و دست به اصلاحات سیاسی و اقتصادی مهمی در فرانسه و اتحادیه اروپا بزند.

اما بسیاری از تحلیل گران نسبت به توانای وی برای کسب اکثریت پارلمان فرانسه تردید دارند و معتقدند وی برای پیشبرد اهداف خود ممکن است ائتلافی از قانونگذاران تشکیل بدهد.

علاوه بر این برنامه های اقتصادی ماکرون به خصوص برای کاهش مقررات کار به منظور مبارزه با آمار بالای بیکاری، احتمالا با مخالفت اتحادیه های تجاری و مخالفان چپ گرای وی مواجه خواهند شد.

کدخبر:50036 تاریخ:96/02/15 منبع: اقتصاد آنلاین