امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

طبق برنامه‌ریزی وزارت نیرو با بهره‌برداری از ۴،۵۱۹ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال جاری، ظرفیت تولید برق کشور در پایان سال به ۸۱ هزار مگاوات خواهد رسید (تسنیم)

جزئیات افزایش ظرفیت ۴۵۰۰ مگاواتی تولید برق کشور در سال ۹۶

شناسه خبر: 1417895 سرویس: اقتصادی

 ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ – ۰۳:۴۰

نیروگاه تولید برق منطقه ای رامین – اهواز

در مجموعه وزارت نیرو برنامه ریزی شده تا با بهره برداری از ۴۵۱۹ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در سال ۹۶، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در پایان امسال به ۸۱ هزار مگاوات برسد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، افزایش ظرفیت تولید برق کشور در سال 96 در بخش های مختلف نیروگاههای حرارتی، نیروگاههای برق‌آبی، نیروگاههای تجدیدپذیر و نیروگاههای تولید پراکنده (DG و CHP) برنامه ریزی شده و مقرر است تا پایان سال جاری در مجموع 4519 مگاوات ظرفیت جدید به بخش تولید برق کشور افزوده شود.

 

از این رقم، در 2 ماه ابتدایی سال جاری در مجموع 270 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به مدار بهره برداری وارد شده است. هشتم فروردین ماه 96 با بهره برداری از یک واحد 25 مگاواتی در نیروگاه گازی پرنیان، نخستین افزایش ظرفیت تولید برق کشور در سال جاری رقم خورد.

 

در تاریخ 22 اردیبهشت ماه نیز با سنکرون دومین واحد نیروگاه برق‌آبی رودبار لرستان، 225 مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شد.

 

همچنین در طول 2 ماه ابتدایی سال، با بهره برداری از واحدهای تولید پراکنده (DG و CHP) در نقاط مختلف کشور، در مجموع 20 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در این بخش، به ظرفیت اسمی تولید برق کشور اضافه شد.

 

با افزایش 270 مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در سال 96، در حال حاضر ظرفیت اسمی تولید برق کشور به 76 هزار و 832 مگاوات رسیده است.

 

با کسر 270 مگاوات ظرفیت جدید ایجاد شده در بخش تولید برق کشور از هدفگذاری افزایش ظرفیت تولید برق 4519 مگاواتی، تکمیل و بهره برداری از 4249 مگاوات ظرفیت جدید باقی می ماند که از ابتدای خردادماه تا پایان اسفندماه سال جاری باید شاهد تحقق این برنامه باشیم.

کدخبر: 90360 تاریخ: 96/03/03 منبع: تسنیم