امروز : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

قیمت جهانی طلا و شاخص سهام تا ماه اکتبر سال جاری میلادی به‌شدت اصلاح خواهد شد و نمی‌توان کار زیادی برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات انجام داد؛ بدین‌ترتیب شاخص سهام در بازار وال استریت با کاهش ۲۵ درصدی و قیمت طلا نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش روبرو خواهد شد (ران پل، نامزد سابق ریاست جمهوری امریکا)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، ران پل نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرد: قیمت جهانی طلا و شاخص سهام تا اکتبر به شدت اصلاح خواهد شد و نمی توان کار زیادی برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات انجام داد.

بر اساس این گزارش، وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قدرتمند و قوی نیست حداقل به آن اندازه که سرمایه گذاران وال استریت تصور می کنند و این شرایط تا اکتبر بدتر خواهد شد.

ران پل در ادامه افزود: اگر شاخص سهام در بازار وال استریت با کاهش 25 درصدی روبرو شود و قیمت طلا نیز بیش از 50 درصد افزایش یابد، این مساله برای من جای تعجب و شگفتی نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: بر اساس این سناریو شاخص سهام اس اند پی 500 وال استریت به کمتر از 1819 واحد خواهد رسید و قیمت هر اونس طلا نیز به بسش از 1867 دلار می رسد.

ران پل از منتقدان جدی دولت ترامپ به شمار می رود. وی از سیاست های فدرال رزرو آمریکا در پایین نگه داشتن نرخ بهره برای مدت زمان زیاد نیز به شدت انتقاد کرده است. فدرال رزرو آمریکا از زمان وقوع بحران مالی 2008 میلادی اجرای سیاست های انبساطی پولی به همراه پایین نگه داشتن نرخ بهره را در اولویت قرار داده و در این مدت تنها 4 بار نرخ بهره را افزایش داده که 2 بار آن از ابتدای سال 2017 میلادی بوده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اقتصاد آمریکا و قیمت دارایی ها واکنش به شدت بدی در برابر اقدام فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره نشان خواهند داد.

ران پل افزود: فدرال رزرو باید کاملا مراقب باشد. با توجه به آنکه مقام های فدرال رزرو به درستی نمی دانند چه کاری انجام می دهند، این مساله در نهایت به ضرر اقتصاد آمریکا تمام خواهد شد. فدرال رزرو تاکنون اشتباهات زیادی مرتکب شده است و اکنون نوبت اصلاح قیمت طلا و شاخص سهام در بورس وال استریت است.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، افزایش شاخص سهام وال استریت طی سال های اخیر را غیر واقعی و ساختگی می دانند.

ران پل در ژوئن 2016 میلادی نیز پیش بینی مشابهی را اعلام کرده بود. از آن زمان تاکنون شاخص اس اند پی 21 درصد رشد داشته و شاخص داوجونز نیز با رشد 24 درصدی روبرو شده است. شاخص نزدک نیز در این مدت 34 درصد افزایش یافته است.

کد خبر: 96425 تاریخ: 96/04/013 منبع: طلا