امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

تولید نفت ایران تا پایان سال جاری میلادی به حدود چهار میلیون بشکه در روز خواهد رسید؛ ایران پس از سال‌ها تحریم، در طی ماه‌های اخیر تولید نفت خود را به حدود ۸/۳ میلیون بشکه در روز رساند (معاون امور تجاری و بین‌الملل وزیر نفت ایران)

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام ایرانی روز چهارشنبه گفت، تولید نفت ایران تا پایان سال جاری میلادی به حدود 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

امیرحسین زمانی نیا، معاون امور تجاری و بین الملل وزیر نفت ایران در استانبول به خبرنگاران گفت: «تا پایان سال 2017، ما امیدواریم به (تولید) حدود 4 میلیون بشکه در روز برسیم.»

ایران پس از سال ها تحریم، در طی ماه های اخیر تولید نفت خود را به حدود 3.8 میلیون بشکه در روز رسانده است.

تهران با این استدلال که قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار جهانی نفت را باز یابد، توانسته از توافق کاهش تولید اوپک معاف شود و حق داشته باشد تولید خود را افزایش دهد.

اوپک و 11 کشور تولید کننده غیر عضو این سازمان متعهد شده اند مجموع تولید روزانه نفت خود را تا مارس 2018، حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

زمانی نیا همچنین گفته، دولت ایران در حال مذاکره در مورد پروژه های نفتی به ارزش 200 میلیارد دلار با 27 شرکت خارجی است و برخی از این قراردادها احتمالا خیلی زود بسته خواهند شد.

دیروز هم معاون امور توسعه شرکت ملی نفت ایران در حاشیه کنفرانس نفتی استانبول گفته بود، ایران قصد دارد تا سال 2022 میلادی میزان تولید نفت خود را به 4.3 میلیون بشکه در روز برساند. به اضافه کرده بود، ایران برای دستیابی به این هدف، به 140 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد که دو سوم آن سهم سرمایه گذاران خارجی خواهد بود.

آمارهای اوپک نشان می دهد میزان تولید نفت ایران در ماه می 3 میلیون و 795 میلیون بشکه در روز بوده است. 

کد خبر: 96478 تاریخ: 96/04/21 منبع: تسنیم