امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

اگر طلا بتواند در ماه سپتامبر سال جاری میلادی بالاتر از ۱,۳۰۰ دلار در هر اونس تثبیت شود، می‌توان امیدوار بود که طی ماه‌های آینده تقاضا برای خرید این فلز گرانبها با افزایش چشمگیری روبرو شود و طلا بار دیگر در بازارهای بین‌المللی بدرخشد (مایک مک‌گلون، تحلیلگر ارشد اقتصادی واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، مایک مک گلون تحلیلگر ارشد اقتصادی واحد اطلاعات اقتصادی بلومبرگ تاکید کرد: طلا هم اکنون در شرایط خاص و حساسی قرار دارد. تقاضای جهانی برای این فلز زرد بار دیگر با افزایش روبرو شده و طلا وارد کانال 1300 دلارس شده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: اگر طلا بتواند در ماه سپتامبر بالاتر از 1300 دلار در هر اونس تثبیت شود می توان امیدوار بود که طی ماه های آینده تقاضا برای خرید این فلز گرانبها با افزایش چشمگیری روبرو شود و طلا بار دیگر در بازارهای بین المللی خواهد درخشید.

قیمت طلا که هفته گذشته با کاهش 1.8 درصدی روبرو شد و بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده بود با تشدید تنش ها بین آمریکا و کره شمالی بار دیگر با افزایش چشمگیری روبرو شده و به بالاتر از 1300 دلار رسیده است.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: پایان ماه جاری که پایان سه ماه سوم 2017 نیز به شمار می رود، دوره حساسی برای قیمت طلا خواهد بود. یک عامل مهم برای قیمت طلا ، ارزش دلار آمریکا خواهد بود. قیمت طلا و دلار آمریکا از نظر تاریخی رابطه معکوسی دارند.

وی اظهار داشت: حتی اگر دلار آمریکا در روند نزولی خود از ابتدای سال 2017 میلادی بازنگری کند، به نظر من قیمت طلا بالاتر از 1300 دلار در هر اونس و قیمت هر بشکه نفت نیز بالاتر از 50 دلار تثبیت خواهد شد. به نظر من نوسانات قیمت طلا در سه ماه پایانی امسال بیشتر خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی در پایان گفت: ماه های اکتبر و نوامبر برای قیمت طلا در 5 سال گذشته بدترین زمان و دوران بوده ولی دلار در این مدت افزایش داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر اظهارات مهم جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا و روسای بانک های مرکزی ژاپن اروپا و کانادا قرار خواهد داشت.

نوسانات شاخص سهام و ارزش دلار در بازارهای بین المللی نیز بر قیمت طلا موثر خواهد بود. تنش های سیاسی در شبه جزیره کره نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.

وزیر خارجه کره شمالی روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: توئیت اخیر ترامپ، اعلان جنگ علیه کره شمالی به شمار می رود و پیونگ یانگ برای دفاع از خود اقدامات مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

وی هشدار داده است که کره شمالی بمب افکن های آمریکایی را سرنگون خواهد کرد.

کد خبر: 97052 تاریخ: 96/07/05 منبع: طلا