امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی در سال قبل کمک کرده است، این کمک برابر با کل بودجه عمرانی کشور است (مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست تخصصی اقتصاد کلان و تأثیر آن بر صندوق‌های بازنشستگی ساعتی پیش در محل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، اظهارداشت: اگر مشکلات و معضلات صندوق‌های بازنشستگی به صورت عالمانه و دقیق ریشه‌یابی نشود، در حل ان نیز ناتوان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز، باید اصلاح ساختار وضعیت صندوق‌ها انجام شود، افزود: نفت برای اقتصاد کشور مانند پدری بوده که هرگاه فرزند او دچار کمبود، سوء تدبیر و یا معضل می‌شده است، با تزریق درآمدهای خود این مشکل را برطرف می‌کرد؛ اما اکنون به این مرحله رسیده‌ایم که این پدر فوت شده و دیگر نقطه اتکایی به آن نداریم.

وی افزود: بنابراین با ادامه روند فعلی از بین رفته و یا با تدبیر درست بر مشکلات فائق می‌شویم.

اسلامیان خاطرنشان کرد: هیچ کجا خارج از صندوق‌ها نمی‌توان مشکلات آنها را واکاوی کرد، بنابراین صندوق‌ها باید به صورت علمی و دقیق این مشکلات را بررسی کرده و راهکارهایی برای خروج از بحران انجام دهند.

اسلامیان با تأکید بر اینکه دولت 30 هزار میلیارد تومان به صندوق‌های بازنشستگی در سال گذشته کمک کرده است، گفت: این کمک برابر با کل بودجه عمرانی کشور است که در بودجه عمرانی این عدد به راحتی قابل تزریق و نقد شونده نیست.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تأکید کرد: بعید است ادامه این روند شتابنده بر کمک دولت به صندوق‌ها بتواند در سال‌های آینده نیز همچنان تداوم یابد و باید با سیاست‌گذاری‌ صحیح به سمت توسعه و افزایش کارایی صندوق‌های بازنشستگی برویم.

کدخبر:875496-  منبع:فارس- تاریخ:16-6-95