امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱,۲۲۵ دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت قیمت تا ۱,۲۰۰ دلار وجود دارد (کیتکو نیوز)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش روبرو شده است.

بر اساس این گزارش نگرانی های زیادی درباره وضعیت طرح مالیاتی دولت ترامپ وجود دارد. در حالی که کنگره با طرح مالیاتی ترامپ با برخی اصلاحات موافقت کرده ولی هنوز مشخص نیست که این طرح بتواند از سد سنای آمریکا نیز عبور کند.

برخی سناتورهای ارشد جمهوریخواه نیز حمایت خود از طرح مالیاتی پیشنهادی ترامپ را پس گرفته اند .

به نظر می رسد دیگر عامل مهمی که می تواند بر قیمت جهانی طلا موثر باشد، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

فدرال رزرو در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را برای سومین بار در سال 2017 افزایش داده و پیش بینی می شود طی سال آینده نیز نرخ بهره را 3 بار دیگر افزایش دهد.

البته برخی مقام های ارشد فدرال رزرو به شدت نگران روند نرخ تورم هستند و این مساله می تواند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را کندتر از انتظارات نماید.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در روزهای آینده 1225 دلار است و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت قیمت تا 1200 دلار وجود دارد.

گروهی از تحلیلگران بین المللی معتقدند که قیمت طلا در روزهای آتی بین 1240 تا 1270 دلار در نوسان خواهد بود.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس نیز تاکید کرد: اگر طلا بتواند طی روزهای آینده سطح حمایتی 1250 دلاری را حفظ کند به زودی به دامنه 1285 تا 1295 دلاری باز خواهد گشت.

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی نیز قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات قیمت بیت کوین، شاخص سهام در بازارهای بین المللی و تنش های سیاسی بین المللی قرار خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص آمریکا با اصلاح ساختاری روبرو شود و این مساله در نهایت به نفع تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد بود.

نوسانات شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت جهانی طلا باشد. بهبود اوضاع اقتصادی چین و هند نیز عامل اصلی دیگری برای افزایش تقاضای فیزیکی طلا در روزهای آینده خواهد بود.

کد خبر: 97610 تاریخ: 96/09/27 منبع: طلا