امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

حتی اگر فدرال رزرو امریکا بخواهد نرخ بهره را در سال آینده سه بار افزایش دهد، این مسأله هیچ جای نگرانی برای سرمایه‌گذاران بازار طلا نخواهد داشت؛ مثل سال ۲۰۱۷ میلادی قیمت طلا در سال آینده نیز هشت تا نه درصد افزایش خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا به بیش از ۱,۳۵۰ دلار خواهد رسید(رییس مؤسسه سرمایه‌گذاری استیت استریت گلوبال)

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، جورج میلینگ استنلی رئیس موسسه سرمایه گذاری استیت استریت گلوبال در سخنانی تاکید کرد: حتی اگر فدرال رزرو آمریکا بخواهد نرخ بهره را در سال آینده 3 بار افزایش دهد، این مساله هیچ جای نگرانی برای سرمایه گذاران بازار طلا نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: مثل سال 2017 میلادی قیمت طلا در سال آینده نیز 8 تا 9 درصد افزایش خواهد یافت و به نظر من قیمت هر اونس طلا به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: به نظر من عوامل زیادی بر افزایش قیمت طلا در سال آینده موثر خواهد بود که نقش بانک مرکزی آمریکا چندان زیاد نیست.

وی اظهار داشت: قیمت طلا در سال 2017 میلادی علی رغم افزایش 3 بار نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با رشد 9 درصدی روبرو شده است. بنابر این دلیلی وجود ندارد که قیمت طلا نتواند طی سال آینده نیز با وجود افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، روند نزولی خود را دنبال نکند.

استنلی تصریح کرد: به نظر من مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال آینده تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای متنوع کردن سبد سرمایه گذاری و افت احتمالی ارزش سهام خواهد بود . تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی نیز می تواند تقاضا برای طلا و سایر فلزات گرانبها را افزایش دهد.

با تشدید نگرانی ها درباره اوضاع سیاسی جهان، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا افزایش خواهد یافت. نوسانات نرخ ارز در کشورهای نوظهور نیز موجب شده است تا طلا همچنان کالای مطمئنی برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش دارایی و سرمایه در برابر نوسانات باشد. به همین دلیل پیش بینی می شود تقاضای فیزیکی طلا در بازارهای هند و چین طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت.

در حالی که ارزش دلار آمریکا در سال 2017 میلادی با کاهش 7 درصدی روبرو شده، پیش بینی می شود ارزش دلار در سال آینده نیز روندی نزولی داشته باشد.

از سوی دیگر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب تشدید نوسانات در بازارهای مالی شود.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

کد خبر: 97611 تاریخ: 96/09/29 منبع: طلا